S-föreningar

För dig som vill utveckla ditt engagemang i vårt parti och jobba mer lokalt eller tematiskt finns ett flertal socialdemokratiska föreningar inom Socialdemokraterna i Nyköping.

De lokala s-föreningarna träffas ett par gånger om året. En del av dem är baserade på bostadsområden medan andra är tematiska och inriktar sig på specifika frågor. Hur mycket du vill engagera dig i din lokala förening bestämmer du själv. Du får genom den en unik möjlighet att träffa partivänner som har samma intressen och tillsammans utvecklar ni politik – lokalt, regionalt och nationellt. En annan del av verksamheten består av att vara ute och prata med boende i Nyköpings alla delar och höra vilka frågor de tycker är viktiga samt vara en kontakt mellan våra politiska företrädare i Nyköping och väljare.

Lokala s-föreningar
Brandkärr s-förening
Tunabergs s-förening
Stigtomta/Vrena s-förening
Svärta/Oppeby s-förening
LO-fackens s-förening
Nyköpings socialdemokratiska idéforum
Kiladalens s-förening
Hållbara Nyköping

Sidoorganisationer i Nyköping

Sveriges socialdemokratiska ungdomsförbund
S-kvinnor

Är du intresserad av att bli starta en lokal s-förening eller bli medlem i en av ovanstående? Välkommen att kontakta partiexpeditionen.