Pressmeddelande – Nytt styre i Nyköping

Under måndagen presenterades vid en pressträff ett nytt styre för Nyköpings kommun då Socialdemokraterna, Centerpartiet och Miljöpartiet tillsammans gå fram under namnet Framtid Nyköping. Gruppledarna Urban Granström (S), Martina Hallström (C) och Malin Hagerström (MP) mötte media i Nyköpings stadshus och berättade om det nya samarbetet.

Nyköping är en bra kommun att leva i, men mycket kan också bli bättre. Därför gläds vi åt att Socialdemokraterna, Centerpartiet och Miljöpartiet nu tar ansvar för styret av Nyköpings kommun och bildar ett nytt styre tillsammans. Vi gör det med Nyköpings bästa för ögonen – Framtid Nyköping.

Det parlamentariska läget ger oss en möjlighet att tänka nytt. Vi ser att det behövs ett nytt ledarskap för att komma till rätta med de utmaningar som kommunen står inför.

Vi står upp för våra värderingar, tar ansvar och går in i den nya mandatperioden med framtidstro.

Tre prioriterade frågor för det nya styret lyftes under presskonferensen:

1. En bättre styrning av kommunen
  2. En bättre skola
  3. En mer företagsvänlig kommun

Vi ser fram emot att få samarbete tillsammans de närmaste fyra åren. Nu påbörjas arbetet med budgeten där våra förslag kommer att konkretiseras.

För frågor eller ytterligare kommentarer:

Urban Granström (S)

Martina Hallström (C)